This page is hosted for free by cba.pl, if you are owner of this page, you can remove this message and gain access to many additional features by upgrading your hosting to PRO or VIP for just 5.83 PLN.
Do you want to support owner of this site? Click here and donate to his account some amount, he will be able to use it to pay for any of our services, including removing this ad.
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl

model foto arch&design

Loading


































ostatnia aktualizacja:
Sun, 2010-09-19 22:04

matu menu modelarstwo projekty fotografia

Nowy design EP09

Działania autora rozpoczęte na polu PKP CARGO S.A. w roku 2006 (więcej: PKP CARGO S.A.) zdeterminowane były, przede wszystkim, krytyką nowego - wówczas – malowania (fot. 1).


fot. 1. Malowanie lokomotyw EP09 wprowadzone w 2005 roku

W sposób masowy wdrożono je właśnie na lokomotywach EP09. Możliwości wpływu na ten stan, jakie pojawiły się przed autorem, zaowocowały koncepcją nie tylko nowego malowania, ale i liftingiem stylistycznym.

Obszerna informacja na ten temat pojawiła się m.in. w postaci artykułu w „Rynku Kolejowym” z grudnia 2006 (a także w „News Design”).

Identyfikacja niedoskonałości pudła zdefiniowano w następujących postulatach:

Realizacja powyższego możliwa jest dzięki:

Ideą projektu stał się „szpic” - pomysł na integrację "rozdzielonego" przodu, a w efekcie na zwiększenie walorów estetycznych czołowej części lokomotywy. W „szpicu” wykorzystano różnice ukształtowania powierzchni na niej występujących, tzn. na płaskości płyty czołownicy i wypukłości (szpiczastości) w przekroju poziomym górnej części. Przedłużając ujemnie pochyłe płaszczyzny przodu do dołu, doprowadzimy do przecięcia ich z czołownicą w taki sposób, że krawędzie przecięcia widoczne z przodu stworzą szeroko rozwartą literę "V". Zależności geometryczne tego rozwiązania przedstawia schemat (fot. 2).


fot.2. Schemat idei projektu

Uzyskany w ten sposób szpic istotnie osłabia czołownice, jako negatywną dominantę, ponad to zwiększa znaczenie i oddziaływanie rekinowatego dziobu, który w ten sposób nabiera dynamiki i charakteru, a nowa całość jest spójna z ostrą bryłą całej lokomotywy. Uzupełnieniem projektu jest zamontowanie nowych, mniejszych reflektorów halogenowych i odpowiednie dopasowanie ich do obudów (fot. 3, 4, 5).


fot. 3. Wizualizacje nowego i starego czoła


fot. 4. Wizualizacja nowego czoła


fot.5. Model poglądowy 1:50

Dodatkowym nowym detalem jest oprawka na zespół reflektorów, która ostatecznie na pewno wymaga wystudiowania finalnego (podobnie jak otoczenie reflektora górnego).

Projekt zrealizowano częściowo. Osiągnięto nowe malowanie i reflektory halogenowe (fot. 6, 7).


fot. 6. Realizacja projektu


fot. 7. Realizacja projektu

Natomiast „szpic”, wyceniony przez ZNTK na 15 tys. zł (!), został uznany za zbyt drogi.

stat4u

Analiza oglądalności witryny
stat24.com