Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!

model foto arch&design

Loading


































ostatnia aktualizacja:
Sun, 2010-09-19 23:47

matu menu modelarstwo projekty fotografia

PKP PR

Idąc za ciosem sukcesów autora w PKP CARGO S.A na początku roku 2007 (więcej: projekty-PKP CARGO S.A.), wiosną 2007 autor śledząc proces przekazywania lokomotyw EU07 „Przewozom Regionalnym”, był przygotowany na informację o mini-konkursie na ich pomalowanie. Życzliwy w tej sprawie, Pan Marek Parafianowicz oraz Pani Joanna Rodziewicz (podziękowania!), poinformowali o terminie tego przedsięwzięcia.

Zarząd spółki wystosował mgliste wytyczne, z których najbardziej wyraźne było to, jaki kolor ma znaleźć się na pojazdach; bordo i eqrue. Autor, wspólnie z Kolegą Wiktorem Jarawką (pomoc edycyjna, wizualizacje-podziękowania), przygotowali nie tylko wersję zalecaną, ale również dodatkową, z główną myślą kolorystyczną opartą o nowe kolory: jasno-szary i zielony „Verkehrsgrun” RAL 6024 (fot. 1, 2, 3).


fot. 1-3. Projekt matu I

Prezentacja projektów przed zarządem została przez twórców wcześniej przygotowana (więcej: opinie - rozważania - expose PKP PR) i oparta o racjonalne przesłanki wynikające z marketingu, podstaw projektowania a także kwestii technicznych.

Mimo przejścia do drugiej tury „konkursu” i dużego - podczas prezentacji - zainteresowania, żadna z wersji projektu nie została ostatecznie przyjęta.

Porażki w konkursach są rzeczą nieuniknioną i trzeba się z nimi liczyć. Ale najbardziej jednak trudne do zaakceptowania jest, gdy faworytem staje się projekt mający mało wspólnego z wypracowaniem tematu i fachowością (fot. 4).


fot. 4. Projekt PKP PR wprowadzony w 2007r

Autor szczerze zapewnia Czytelnika, że naprawdę, z pokorą i pełnym uznaniem chciałby przegrywać z prawdziwymi profesjonalistami. Jednak porażające jest jak każda, kolejna innowacja w tej dziedzinie, właśnie na polu PKP, kończy się wyborem absurdalnym i z całą pewnością, krzywdzącym estetykę kolei w Polsce.

Nie koniec był to jednak upośledzonych wyborów „Przewozów Regionalnych”.

Otóż dwa lata później, w maju 2009, autor ponownie otrzymuje informacje o kolejnych potrzebach „wizerunkowych” tej spółki. Tu, nie ma już sugestii kolorystycznych, jest natomiast nowe logo (inter regio).

Autor uważa za stosowne odniesienie się do tych barw poprzez podobieństwo (inne jej odcienie) lub neutralny kontrast (odcienie szarości) (fot. 5, 6, 7).




fot. 5-7. Projekt matu II

Jako żelazną zasadę stosuje nadal poszanowanie podziału bryły i uniwersalność szablonu na różne typy pojazdów. Historia lubi się powtórzyć; wybór pada na pomysł, który znów łamie te zasady (fot 8.) i naprawdę nie jest rozwiązaniem godnym określenia: projekt poprawny (więcej: „na NIE”).


fot. 8. Malowanie PKP PR wprowadzone w 2009r

Autor znów żałuje, że nie przegrywa z lepszym.

stat4u

Analiza oglądalności witryny
stat24.com