This page is hosted for free by cba.pl. Are you the owner of this page? You can remove this message and unlock many additional features by upgrading to PRO or VIP hosting for just 5.83 PLN!
Want to support this website? Click here and add some funds! Your money will then be used to pay for any of our services, including removing this ad.

model foto arch&design

Loading


































ostatnia aktualizacja:
Sun, 2010-09-19 22:04

matu menu modelarstwo projekty fotografia

Cemet

W grudniu 2005, firma CEMET (firma zajmująca się głównie kolejowym transportem cementu, posiadająca własny tabor i bocznice) zwraca się z prośba o stworzenie, z wykorzystaniem eksploatowanego logo, malowania floty samochodów ciężarowych (silosy i skrzyniowe). W pierwszych wyobrażeniach i wytycznych szefostwa, autor usłyszał: „każdy ma widzieć, że to nasz samochód”. Nieukrywana stateczność autora w tworzeniu oraz przesyt rzadko gustowną agresją, nakreśliły trudną drogę negocjacji z zamawiającym. Mimo to autor przygotował projekty, które można było uznać za spełniające oczekiwania, jak i nie łamiące zasad projektowania (fot. 1, 2, 3).


fot. 1. Propozycja matu 1


fot. 2. Propozycja matu 2


fot. 3. Propozycja matu 3

Zaskoczenie nastąpiło gdy okazało się, iż po zapoznaniu się z projektami wstępnymi, te bardziej ekstrawaganckie okazały się wcale nie tym, co zamawiającemu podoba się najbardziej. CEMET docenił nakreśloną przez autora argumentację idei i szczegółów rozwiązań w przedstawionych projektach, co wyraził podczas wspólnych negocjacji i finalnie wybrał jedną z najbardziej oszczędnych w formie wersji (fot. 4).


fot. 4. Wzór wybrany do realizacji

W podobnej stylistyce, rok później, zamówiono projekt malowania lokomotyw (fot. 5).

Projekt został w całości zrealizowany (fot. 6, 7).


fot. 6. Realizacja projektu


fot. 7. Realizacja projektu

Można zauważyć, że proces w firmie CEMET przebiegł dokładnie odwrotnie niż w spółkach PKP. Tam, (więcej: projekty) początkowy zarys racjonalności ustępował ostatecznie miejsce wyborom podyktowanym emocjom – niezależnie od skutków jakościowych. Argumentacja autora, z kolei, odbierana była wyłącznie, jako lekceważenie oczekiwań zamawiającego, nie zaś troska o profesjonalizm rozwiązań.

stat4u

Analiza oglądalności witryny
stat24.com